Våga vägra inhållande resårer!

Vi var tydligen helt rätt ute när vi tog upp de där heltäckande inhållande underkläderna för några dagar sedan. Nu gör Tara aningslös reklam för dem. Det var ju för fan så här min mamma såg ut i större delen av sitt vuxna liv, så tydligt uppstoppad och inhållen. Korsetten, gördeln, den långa behån, korseletten, de lurar ingen, det syns så tydligt att här är en tjock person som använder hjälpmedel för att klämma in fläsket! Jag tycker faktiskt före-bilden är snyggare. Vill man klä sig i en sån klänning kan man lika gärna visa hur man ser ut i den.

      image206    Annaa/

Kommentarer
Postat av: Evis

Ja visst ser hon bättre ut på före-bilden. Nu är jag väl rent allmänt lite tveksam till stickade klänningar, stickat har ju en tendens att töja sig och tappa formen; man vill ju inte ha en klänning med "knän", fast över rumpa, byst och mage.

2007-12-04 @ 07:16:15
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Telefonissan

Ja stickat är knepigt. Det bästa är nog en vanlig underklänning/-kjol om man vill undvika att klänningen s a s fastnar på kroppen.

2007-12-04 @ 10:11:26
Postat av: Telefonissan

Läste Tara nu. Jaha, hon hade visst underklänning. Tycker inte högra bilden var tokig alls. Ganska likt mig faktiskt ;-)

2007-12-04 @ 10:34:46
Postat av: Maritha

Den enda riktigt stora rynkan på klänningen till vänster sitter ju i tyget och är inte orsakat av henna iaf. Det finns nog ingen kropp i världen som skapar en såndan rynka på en klänning.
Bara larv.

2007-12-04 @ 11:00:39
Postat av: Annaa M

Evis; Jag är också ytterst tveksam till stickade klänningar.

Telefonissan; underklänning är en sak, pansar en annan! Det vill inte jag ha!

Maritha; den där rynkan har de jobbat hårt för att få dit, pillat med troskant och sånt. Håller med, bara larv.

2007-12-04 @ 12:27:49
Postat av: Maritha

Hon står ju inte ens på samma sätt utan axel och överkropp lutar nedåt mer på första bilden för att hon skall se mer ihoptryckt ut + att skärpet sitter högre upp, allt för att det ska vara mindre snyggt.
Jag säger det igen, bara larv.

2007-12-04 @ 13:16:27
Postat av: Anonym

Fast "jeans å blus"-bilden med midjeformare var väl ändå värst. Snacka om stoppad korv. Hur skall man andas? Man kanske inte ska andas förresten. Bara stå och småle lite plågat.

2007-12-04 @ 13:26:24
Postat av: Annaa M

Maritha; på något sätt tycker jag just det är det värsta, att man skrynklat och veckat på "före"-bilderna. Kolla en skrynkliga ärmen på tunikan! Har inget som helst med underklädernas fason att göra.

Anonym; ja den är väl egentligen galnast av alla. Varför skulle man vilja stoppa in sig i de där kläderna. Jag har sett midjeformaren i verkligheten. Min magra far hade en mycket liknande. Fast då hette det stödkorsett.

2007-12-04 @ 14:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0