Undvik mirakel!

Vi har blivit uppmanade att vara mer konsekventa med bilderna. Publicera fler bilder helt enkelt. Ska försöka. Mitt sämsta baddräktsköp går det dock inte att få någon bild på, det har gått till energiåtervinning för länge sedan.

Köpt inför semester som jag tyckte krävde en finare baddräkt än den heltäckande grå med ben som jag haft i några år under namnet sälkostymen. I Elloskatalogen lanserades den nya som mirakelbaddräkt. Magen skulle bli platt utan att hålla in. Eftersom min mage putade ut även på den tiden jag vägde 47 kilo tyckte jag det lät som en utmärkt idé.

Plagget som kom var tungt och liksom sneddraperat över magen. Tyngden berodde delvis på det grisfärgade fodret som också var finurligt skuret. Jag provade och konstaterade rätt nöjd att magen blev platt. Tills jag kollade från sidan och insåg att jag såg fem kilo tjockare ut bara runt bålen än i min kuplösa grå. I själva verket såg jag ut som en fyrkantig låda. Mirakelskärningen hade nämligen inte bara trollat bort magputet utan även det lilla som finns kvar av min midja samt höfterna.

Efter en gång vid poolen bad mig barnen vänligt att aldrig mer ta den på mig. Lätt råd att följa. Köp aldrig mirakelbaddräkter!

Annaa - som naturligtvis kunde visat bild på sig själv i sälkostymen i stället men avstår.


Kommentarer
Postat av: Telefonissan

Fniss. Ja summan av lasterna (hullet) är ju konstant. Risken är uppenbar att man ser ut som en tunna om man klämmer sig in i en mirakel-någonting!

Handlande fatiskt en s.k. tankini på Ellos på sensommar-rea. Har tänkt att använda den nästa säsong och det blir ett stort steg att gå över till 2-delad baddräkt! Det såg bra ut vid provning hemma; lyfter det bästa o skyler det värsta, snarare än klämmer ihop.

2007-12-04 @ 10:24:13
Postat av: Annaa M

Telefonissan; jag hade tankini som alternativ till sälkostymen i flera år, inte alls dumt, men nu är jag ett par kilo tjockare så jag undrar om den fungerar fortfarande.

2007-12-04 @ 10:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0