Tillskärarakademin i Stockholms modevisning

Det räcker att man är ute på en liten shoppingrunda (mer om det i senare inlägg)  så hinner det komma upp bilder från Tillskärarakademin i Stockholms modevisning. Mycket snyggt, en del rätt vanlgt och några missar; men genrellt sett snyggt. Dessutom, och jag har verkligen försökt kolla, verkar de har lärt sig att göra kläder för byst och att sätta i ärmar ordentligt och det är ju, som vi har konstaterat, rätt ovanligt. De gör också kläder till människor av olika storlek och form och inte bara 34or, vilket både gör det lättare för en "vanlig" människa att uppskatta kläderna och är en nyttig kunskap för dem själva.
Några favoriter:

       
Alla bilderna, som framgår, från Stockholm Streetstyle

Vill man se hela visningen kan man göra det, i tre delar på Modefeber.
Där fanns mer som jag hade kunnat tänka mig, bland annat en jadegrön klänning som hade varit väldigt fin på mig tror jag. Fast helst vill jag ha kjolen ovan till vänster.

/Eva

Kommentarer
Postat av: älvan

Det fanns mycket fint! Jag gick visningen i våras åt en vän, och det är väldigt inspirerande. Man får många nya idéer och massor av inspiration. Och man hittar alltid sina favoriter. Synd bara att frisöreleverna som hjälper till är så förtjusta i att tupera...

2007-12-23 @ 20:32:09
URL: http://aelvan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0