Pre-fall collections

Inte vet jag vad pre-fall är för ett påfund, men tre modehus/designers: Oscar de la Renta, Dolce&Gabbana och Zac Posen har i alla fall haft visningar av sina "för-höst"-kollektioner. I kombination med vad som syntes på alla vårvisningarna tror jag nog att vi kan dra slutsatsen att empire-skärningen och, men bara i viss mån, A-linjen äntligen är på väg ut och midjan placeras just i midjan.
Missförstå mig inte, jag gillar verkligen empireskärning och blev jätteglad när det kom tillbaka eftersom det är väldigt smickrande för min figur, men nu börjar jag bli trött på det efter tre år. Det kommer väl ta något år till innan det syns på allvar i mainstream-modet, men man kan ju själv börja med vida kjolar med midjan i midjan:

image255
Bilderna från www.style.com

Kappan från Zac Posen skulle i alla fall inte jag tacka nej till.

/Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0