Önskekläder från engelska internetbutiker

När ni andra som bäst håller på och förfestar, eller vad ni nu gör på en lördagkväll, sitter jag här och drömmer ihop en önskeklädsel som man skulle kunna ha både till jobbet och en kväll ute. Egentligen skriver jag på en ansökan om forskningsanslag, men man måste ju ta pauser ;)

image325
Tunikan är frånTopshop och är, om det inte framgår av bilden, marinblå. Det är en av mina favortifärger och betydligt mer klädsam på mig, som har en kall hudton och inte jättestarka egna färger, än vad svart är.
Eftersom jag tycker det är aptrist med stövlar, tunika och leggings eller blåjeans kombinerar jag med ett par gröna, rutiga tajta jeans från Darkside Clothing. Alltså, det kan vara snyggt med tunika, stövlar och vanliga jeans/leggings, men hur många gånger har vi sett det de senaste två åren?
Båda kängorna/stövlarna är från Pennangalan och jag kunde helt enkelt inte bestämma mig för vilka jag gillar bäst. De i lack och med spännen är mest trendiga, och det är praktiskt med dragkedja när man har lite reumatism i händerna. Saloonkängorna är å andra sidan så himla bekväma, utom att man måste beställa en storlek större än den man brukar ha. De är också mer användbara eftersom deras klack inte är lika hög och de inte har ett lika extremt utseende - saloonkängor på jobbet och lackstövel på krogen kanske?

/Eva

Kommentarer
Postat av: ingela

De byxorna skulle t.o.m jag kunna tänka mig och jag hatar grönt :)
Kängorna var riktigt ögongodis...
/Ingela, som smitit från julstädningen en liten stund.

2007-12-15 @ 20:42:37
URL: http://ingelasmobil.blogg.se
Postat av: Evis

Städar du fortfarande? (Ska jag säga, som försöker jobba).

2007-12-15 @ 20:46:45
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Evis

Förresten fanns de ju rosa och röda också.

2007-12-15 @ 20:54:12
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: ingela

Jo, de var också snygga men jag kan inte ha så lågt skurna byxor tyvärr. Har för mycket skinn på magen :(
Men jag kommer numera i alla gamla (utom ett par jeans, provade allt igår) sparade kläder från före jag födde Isak :)
Så nu måste jag gå ner 2-3 kilo till för att bli tvungen (jippi!) att köpa helt ny garderob :)

2007-12-15 @ 22:04:51
URL: http://ingelasmobil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0