Kan de sy?

Tidningen Elle har en tävling där man ska designa en galaklänning.
Jag är faktiskt lite sugen på att vara med. Inte för att tror att jag vinner, eller har några hemliga designerdrömmar, men som en utmaning till mig själv. Om inte annat för att öka mina kunskaper i digtial bildbehandling. Sen vore det ju kul att få gå på Elle-galan. Däremot känns det inte så väldigt fantastiskt att få den uppsydd av H&Ms designteam. Jag har nämligen svårt att tänka mig att de kan konstruera mönster tillräckligt bra för att det ska passa på min kropp; eller någon kropp som inte följer standardmallen. Konfektion är en sak; men en galaklänning ska passa!
Fast jag kanske är orättvis, de får ju aldrig chansen att göra måttsytt - och något har de väl lärt sig på sin utbildning?

/Eva

PS, Tyvärr krockar den tidsmässigt med när jag ska ha gjort färdigt en projektbeskrivning och ansökan för en postdok-tjänst, så det är tveksamt om jag hinner.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Så vitt jag förstår händer det att elever från den skola Dotter går på får jobb på H&M som mönsterkonstruktörer direkt efter gymnasiet. Jag lovar, de är inte färdigutbildade!

2007-12-04 @ 00:11:01
Postat av: inger

Det är ju lite svårt för mig att skicka in ett bidrag i ditt namn. Och det skulle ju inte riktigt bli en hämnd för Café Opera men men. En gala hade ju varit något ;) ;) (kanske lika spännande som, just Café Opera)

2007-12-04 @ 11:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0