Julklänning

Funderade trots allt på att försöka skaffa en julklänning. Tittar runt på nätet men allt som visas är små ärmlösa saker, oftast bara tunna axelband. Skiljer man inte på årstiderna i det här landet längre? Tar man liksom ut klimatförändringarna i förväg? Vi har det kallt hemma hos oss, men många har det kallare, särskilt villaägare. Det går inte an att gå omkring i sommar- eller partyklänningar utan rejäl kofta ovanpå.

Men till slut hittade jag och föll för den här, import från USA till salu second hand, men den ser ju väldigt orörd ut.


image291

Enda kruxet är att klänningen är i storlek 2 år. Himla synd. Jag skulle t o m passat rätt bra i mössan tror jag.

Annaa/

Kommentarer
Postat av: Evis

Väldigt fint. Min kollegas syster har en sådan i storlek vuxen, fast med kortare kjol och lackstövlar. Min kollega bar den på en glöggfest som jag tyvärr inte var på och hon vägrar att ta på sig den igen eftersom hon enligt egen uppgift får alldeles stolpiga ben i den. Det tycker jag är synd. Jag hade gärna sett den.

Fast, för att vara lite seriösare: jag förstår inte det här med de tunna axelbanden heller - det är ju vinter för guds skull och en hel del av oss kanske i alla fall inte vill visa våra överarmar, vinter eller ej.

2007-12-11 @ 07:01:22
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Josefine

Vilken söt tomtedräkt :D

2007-12-11 @ 12:08:31
URL: http://joseliina.blogg.se
Postat av: marre

Vilken söt klänning.

2007-12-11 @ 13:43:13
URL: http://marrree.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0