Glitter och glamour

Hanna Fridén efterlyser i sin blogg ofta mer glitter och glamour, i synnerhet när det gäller svensak kändisar på permiärer och liknande. Jag kan inte anan tän hålla med; jag tyckte det var pinsamt på galapremiären av Spiderman 3 när Kirsten Dunst kom i aftonklänning i chiffong och de svenska kändisarna i gympaskor, jeans och träningsoverallsjacka. Det kan vara snyggt, men inte så mycket gala om man säger så.
Så jag gör vad jag kan för att öka mängden glitter och glamour. Nu går ju jag aldrig på några coola fester utan får istället glittra till till exempel min systers bröllopsfest.

image208

Det är små silverprickar på den svarta spetsen; så i verkligheten glittrar den ännu mer. Passformen kunde varit bättre, men jag hade gått ner tre kilo sen jag konstruerade livmönstret, sådet var inte så lätt att få det perfekt. Den är undanlagd nu, tills jag går upp igen, om jag nu gör det.

/Eva

Kommentarer
Postat av: Annika

Helt makalöst vackert, Eva.

2007-12-04 @ 10:09:52
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Maritha

Den där var underbart vacker även om den glittrar ;)
Är det ett svårt mönster att följa?

2007-12-04 @ 10:55:32
Postat av: Hanna Fridén

Jättefint! Helt strålande, precis så vacker och glamourös ska man vara på fest! Jag blir nästan så glad att jag fäller en liten tår!

2007-12-04 @ 11:47:14
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: DONNASANDRA

Vilken partypingla! Hur underbar var inte den klänningen dessutom!

2007-12-04 @ 14:21:28
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Evis

Tack, tack tjejer!

Och den var inte svår egentligen, men man behöver ett livmönster som sitter bra och eftersom
jag är lite snål så köpte jag inget utan gjorde ett själv och det är så klart mycket svårare. Kjolen är dels utställd, dels rynkad och just det var inget problem.

2007-12-04 @ 20:17:38
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0