Ett nyttigt besök i klädkammaren

Just som jag suttit och tittat lite längtansfullt på en rutig klänning på Bon à Partes rea hade jag anledning att gå in i vår klädkammare. Det var väldigt nyttigt. Där inne är det nämligen knökfullt och helt plötsligt känner jag att jag aldrig mer vill köpa ett endaste plagg. Inte förrän minst hälften är bortrensat.
Det är nu inte tillrådligt att göra en sådan utrensning, då klädkammaren inte innehåller bara mina kläder utan naturligvis fem personers kläder. Dessutom är meraprten mina och min familjs historiska dräkter och de representerar lite för mycket arbete och pengar för att jag ska göra mig av med dem bara för att få garderobsutrymme. Vi behöver dem ju också när vi går på olika historiska evenemang. (De kan inte flytta ut i förrådet, för det är redan fullt med andra grejer, som vårt jättetält, kistor mm och alla kläder mina barn vuxit ur.)

Men om en överfull klädkammare, även om den inte är full med bara mina kläder, kan avskräcka från överdriven konsumtion är det väl vackert så.

/Eva

Kommentarer
Postat av: ingela

Man kan ju byt/låna med någon i samma storlek ?
Så att om man ångrar sig så är det inte försent...
Jag har bl.a ett par orange-tegel manchesterbyxor med muddar längst ner som jag funderade på om du kanske var intresserade av att få ? Och ett par tajta figurnära (vad heter det när de är tajta hela vägen ner till ankeln ?) mörkblå stretchjeans med väldigt hög midja ? Jag har svårt att sitta i så höga byxor. Om de passar o.s.v.

2007-12-23 @ 20:38:18
URL: http://ingelasmobil.blogg.se
Postat av: Evis

Jag har egentligen inte för mycket kläder; utom möjligen medeltidskläder. Jag har rensat ut allt jag inte vill ha i den vanliga garderoben och nu är det väl mest ett utrymmesproblem.

2007-12-23 @ 20:41:33
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0