Dagens klädsel - för hemmabruk

Idag har jag förvisso varit ute, i spöregnet, men eftersom min tråring ännu inte lärt sig ta kort på mig och jag hade tagit av de blöta kläderna när maken kom hem finns ingen bild på vad jag hade på mig då. Inte för att jag var sådär väldigt genomtänkt klädd när jag drog till Willys för att handla tårtingredienser att ni missar något storslaget.
Jag bjuder därför på en bild av min nuvarande klädsel för hemmabruk:

image177
Klänning: Cubus, förra hösten
Förkläde: Vintage, som det heter; mormors
Sockor: Slouch socks från SockDreams. Finns i alla färger och några till

Mina vänner som ska äta tårtan kommer om någon timme, men det lär inte innebära några större förändringar i klädseln. Eventuellt sätter jag på mig en ren klänning, den här har en fläck på magen. Eller så döljer jag den med förklädet. Jag är lite svag för midjeförkläden, inte bara för att jag är en sådan människa som alltid spiller, utan för att de ger en kitschig 50-tals-hemmafru-look som jag ibland känner mig dragen till.

/Eva

Kommentarer
Postat av: Stina

Du är jättesöt i förkläde! Praktiskt är det också.

2010-04-04 @ 10:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0