Bill Blass pre-fall 08 - Det här gillar jag!

Jag hade naturligtvis aldrig hört talas om det amerikanska modehuset Bill Blass innan jag såg de här bilderna, men de har uppenbarligen funnits ett tag och framförallt varit inriktade på mer fritidsbetonade kläder. Det märks; inte så att det är fritidskläder, men allt ser bärbart och bekvämt ut - utan att vara tråkigt, vilket termen "bärbar" i modesammanhang tyvärr alltför ofta betyder.

           
Bilder från www.style.com

Jag kan faktiskt se mig själv i allt det här, utom möjligen gubbhatten på bild 2. Designern, Peter Som, är uppenbarligen ny för i år, och ser det så här snyggt ut finns det väl all anledning för honom att fortsätta.

/Eva

Kommentarer
Postat av: Maritha

Kappan på första bilden var verkligen skitsnygg och jag kan tänka mig alla kläder inkl gubbhatten, gubbhatt passar mitt ansikte väldigt bra fast just den är nog lite för hög.

2007-12-15 @ 14:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0