Så jäkla konservativ

Ett problem som jag har är att jag inte kan ha svarta skor till ljusa sommarklänningar och dylikt. Det kan möjligen gå om jag har en svart jacka eller kofta till, för då bryter jag det ljusa med svart på något mer ställe, men inte annars - det känns bara så grundläggande fel. Man kan ju tycka att detta itne borde vara ett problem eftersom jag har sammanlagt sexton par skor som inte är svarta, men ingen av dem passar till allt och de flesta är antingen röda eller lite vintriga i sina färger eller mönster:
1. Espadriller i vitt och marin - passar bäst till de färgerna + rött.
2. De något extrema chockrosa i mocka, 12 cm klack är mycket till vardags. Och rosa går inte till allt.
3. Grå bekvämskor - rejäla, men också lite tråkiga ibland. Samt klämmer lite på ovansidan av vänsterfoten.
4. Röda ballerinaskor i gympaskomodell - se punkt 1 plus att gympaskor inte gör sig till allt. I alla fall inte om man är konservativ och det hade jag ju redan slagit fast.
5. Glittriga röda ballerinaskor - mer kul än användbara
6. Röda kilklackskor - rött, går sådär till t ex rosa, gult och grönt
7. Rutiga converse - inte vad jag vill ha till sommarklänning. I alla fall inte oftast.
8. Skotskrutiga ballerinaskor - inte heller så somrigt.
9. Mörklila högklackade - inte somriga och lite höga för längre promenader
10. Bruna sandaler med kilklack - bra för det mesta, men jag vill ibland kunna ha strumpbyxor.
11. Blå lackskor - jag tycker att det bör finnas något blått i övriga klädseln för att de ska passa.
12. Röda lackskor - underbara, men rött går som sagt inte till allt och de har också tio cm klack.
13. Röda ballerinaskor med leopardmönster - RÖDA var det ja. Har dessutom delvis degraderats till jobbskor och bor på mitt arbetsrum.
14. Rosa lackskor - höga och inte speciellt bekväma. Och chockrosa.
15. Glittersandaletter - se punkt 5.
16. Jag har såna här i mörkt lila också.

Det kan nog bli de sistnämnda, om de inte gör för ont i min numera blå-lila fot (efter mötet med byrån i tisdags). Det är dock uppenbart (i alla fall för mig) att jag behöver några ljusare skor med typ 5 cm klack.

Kommentarer
Postat av: Lena

känner igen lite det där.. jag tror ett par ljusbruna skor vore bäst för dig, kanske? det är i alla fall det jag försöker att hitta nu, och ett par bruna sandaler med klack. inte lätt.

2009-05-15 @ 15:00:01
URL: http://froekenlila.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0