Samma hatt två dagar i rad

Idag var det dags för den allra sista sändningen någonsin med Alltinget, radioprogrammet som jag varit med i i tre år nu. Jag var inte med i sändning idag, men ville ändå vara där och tog mig till Rosencaféet i Trädgårdsföreningen där det sändes inför publik.

Det var väldigt sorgligt alltihop, även om programmet i sig förstås var underhållande. Det har varit en liten men väldigt rolig del av mitt arbete och jag kommer både att sakna folket på radion och de andra forskarna som har medverkat och själva grejen att göra radio; jag gillar det nämligen. Men Lasse Swahn som har varit programledare för programmet i femton år ska gå i pension och det ses som en anledning att lägga ner programmet. Riktigt sorgligt känns det.

I vilket fall tog jag min blå viscoseklänning med sjömanskrage, uppiffad med an brosch i form av ett ankare i plast som jag ärvt efter min mormor, min mönsterstickade kofta från H&M, nästan nya skorna från Deichmann i Kiel och den vanvettigt käcka hatten med jordgubbar.


Klockan sex idag ska jag som jag skrev igår hålla föredrag på Folkuniversitetet och jag ha ritne riktigt bestämt vad jag ska ha på mig, men jag ska snarast rulla upp håret och se om jag kan få några lockar på två timmar. Därefter blir det avskedsfest för Alltinget och sen är det slut på riktigt.


Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Lyckliga du som är med balkong! Och uppsnofsad. Både du och balkongen.

2012-05-31 @ 18:51:08
URL: http://frktjatlund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0