Cirkulation

Och mycket färg.

Jag köper inte så mycket secondhand som förr. Det finns tre skäl till det: det ena är förstås att jag syr så mycket själv, det andra att jag numera är så stor att det är svårt att hitta något som man vill ha i min storlek i andrahandsaffärerna.

Men så finns det ett tredje skäl: vi har egen cirkulation av kläder i vänkretsen. I helgen fick jag till exempel den här randiga koftan av vännen Monika, som i sin tur ärvt den av sin granne och idag hade min kompis Marika med sig de här skorna som jag fått överta efter Barbro Mellbin när hon rensade i skogarderoben. De är från Skopunkten 2007 och det vet jag eftersom jag såg dem i Hanna Fridéns blogg då och väldigt gärna också ville ha dem, men så var de slut i min storlek på Skopunkten på Backaplan så det blev inte av. Men nu har jag dem - mwuahaha!

Men sådär håller det i alla fall på: både jag och mina stora döttrar får massor av kläder av vännen/grannen Blåva Anna och hennes syster (även hon en granne). Kjolen har jag gjort själv, men tyget var två bitar som min mormor skaffat någon gång på 60-talet för att göra förkläden av.


Men en ny sak finns det: Det röda halsbandet av plastkulor som jag hittade på KappAhl idag. Inse att jag har letat efter ett rött plasthalsband i två år nu! Det är oerhört frustrerande när man känner att det är något som man verkligen vill ha och så tar det flera år innan det blir inne.

Jag kommer nog inte att ha allt det här på mig samtidigt, men jag ville dels visa så många som möjligt av mina nya grejer på en gång, dels trodde jag att det skulle bli en bra bild - och det tycker jag att det blev.

Kommentarer
Postat av: Monika

Roligt att koftan passar!

2012-03-28 @ 19:22:43
Postat av: cruella

Men det var en väldigt fin och glad bild på dig! Precis allt var snyggt:-)

2012-03-28 @ 19:24:32
Postat av: Evis

Tack! Ja visst var det, ibland blir det nästan precis som man föreställt sig i huvudet och det är så roligt.

2012-03-28 @ 19:54:35
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Elin

Görfint och jag tycker det passar superfint ihop!

2012-03-28 @ 23:50:56
Postat av: Älvan

Fint! Vi är dåliga på att cirkulera kläder i vänkretsen, men vi börjar bli bättre. Det är ett smart sätt att bli av med (och få nya) kläder på!

2012-03-30 @ 20:25:56
URL: http://aelvan.wordpress.com
Postat av: Banana

Jag tycker det är en fin kombination som du med fördel kan ha även utanför fototillfällen.



Själv cirkulerar jag kläder med min syster och några kusiner.

2012-04-07 @ 17:14:34
URL: http://khaltoanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0