Versioner

Jag har börjat lyssna på en spellista på Spotify med låtar om Margaret Thatcher som jag hittade på "Is Thatcher dead yet?" (viktig fråga, eftersom alla har lovat sig själva i decennier att fira som sjutton då och man vill ju inte missa en så god anledning till fest). Massa jättebra låtar. men vad jag ville komma till är att jag gillar hur man uppdaterade gamla klassiker med t ex Woody Guthrie eller från den amerikanska arbetarrörelsens historia. Här är två versioner av Guthries unnerbara "All you fascists", originalet och med Billy Bragg och Wilco .






Eller Strawbs fantastiska Part of the Union som textmässigt lånar mycket från the Union Maid.




Kommentarer
Postat av: Ullrika

Lite makaber orsak att fira kan tyckas, men så är jag också för ung för att minnas Thatcher som nåt annat än en barsk politiker och dam.



Det var länge sen jag kommenterade hos dig nu. Kände att det liksom var läge nu.



Många kramar!

2012-01-19 @ 23:12:45
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0