Fan Annaa!

Vi visste ju att rent statistiskt skulle du dö före mig, det var ju ändå sjutton år mellan oss. Men det skulle ske om sådär tjugo år, inte NU!

Vi hade känt varandra i tjugo år och du var en av mina bästa vänner. Den som jag pratade föräldraskap med - du fick ju barn bara ett par år före mig, en jag pratade politik med, en jag pratade sömnad med, den som delade min ohejdade entusiasm för irländsk folkmusik, den jag bodde hos när när jag var i Stockholm, när vi satt och pratade och drack öl alldeles för länge på kvällarna med tanke på att jag alltid skulle på konferens dagen efter. Och du bodde gärna hos oss när du var i Göteborg. Du var den jag pratade miljöpolitik med nuförtiden, och den jag pratade organisationsformer med och kanske den jag pratade allra mest skit med.

Vi var inte alltid överens om allt, men vi hade alltid intressanta utbyten av åsikter och vi hade alltid roligt!

Och jag är inte redo för att du ska vara borta. Ingen är det.

Om det finns någon jävla rättvisa räknar jag med att du sitter och dricker öl med den här karln!


Kommentarer
Postat av: Kristina

Beklagar. Hemskt att mista en vän.

Postat av: nilla

Beklagar sorgen.

2012-01-21 @ 18:53:36
URL: http://gunilladeluxe.blogspot.com
Postat av: mallis

Beklagar :(

2012-01-21 @ 21:52:44
URL: http://malliss.blogspot.com
Postat av: joanna

så väldigt väldigt tråkigt att höra, eva.

alla mina tankar till dig, andra vänner.

och hennes familj.



jag kände till henne blott genom texterna, uppfattade henne som så lugn när hon framförde åsikter i brinnande ämnen.

2012-01-21 @ 23:26:06
URL: http://vackrakladerochannat.blogspot.com/
Postat av: Lotta K

Eva, jag kan bara ana vad du känner. Trots att jag inte känner Annaa "på riktigt" så kom hennes död som en oerhörd chock. Jag inser först nu hur mycket hennes röst på bloggen betytt för mig. Det har blivit så tomt. Din saknad måste vara enorm.



Lotta K

2012-01-22 @ 09:13:00
URL: http://www.charlottakratz.com
Postat av: Eva

Sympati

2012-01-22 @ 10:20:04
URL: http://juliannies.blogspot.com/
Postat av: Sonja

Eva, din och Annaas blogg hör till de få som jag följer och jag är helt chockad nu när jag läser. Trots att jag inte känner er så betyder era texter väldigt mycket - jag kommer att sakna Annaa så. Varmaste hälsningar.

2012-01-22 @ 10:37:18
Postat av: Annika

Åh, mina djupaste sympatier.

Jag tyckte om att läsa hennes texter, och hittade till hennes blogg från din.

2012-01-26 @ 17:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0