En ny blus

Och en kjol som miraklulöst går på mig. Blusen sydde jag igår; klippte till den i förrgår kväll. I förrgår kväll hade jag för ont för att vare sig jobba på min artikel som ska vara inne imorgon eller sy på kavajen så jag försökte distrahera smärtan med ett enkelt syprojekt. Mönster som passade hade jag, så det vara bara att klippa och sick-sacka. Sen gjorde jag så igå ratt när jag gått igoneom tio sidor artikel och gjort ändrignar fick jag sy lite och vips var blusen färdig.
Okej, inte vips, den blev inte färdig förrän på kvällen, när jag drack te med Blåva Anna och sydde, men ändå.

Kjolen är ett bevis för stretchigheten hos kypertvävt ylle; jag vägde minst åtta kilo mindre än jag gör nu när jag sydde den för sex-sju år sen och den borde inte gå över mina höfter/mage/rumpa, men gör det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0