Dagens klädsel och ett fynd

I torsdags förra veckan gav jag mig ut på jakt efter en svart kofta att ha över min svarta klänning på begravningen, om det skulle vara kallt i kapellet (det var det inte). Och jag hittade en som dög, men framfrö allt hittade jag en mönsterstickad ylletröja på herravdelningen på KappAhl. Passade mig i storlek S och kostade en hundring.
Passar precis till kjolen som kommer att utgöra halva min dräkt när kavajen blir färdig (det blir den snart, måste bara köpa shetlandsull för att jämna ut lite över vaddarna).


Jumpern alltså från KappAhl, kjolen egensydd och skorna är från Schuh tror jag.

Kommentarer
Postat av: nilla

Fint! (som alltid)

Måste bara berätta att jag läser det mesta i din blogg, men kommer mig inte för att kommentera tillräckligt ofta. Medan jag ibland ger upp andra bloggar av olika anledningar så kommer jag tillbaks för att läsa din och titta på dina fina kläder =)

2012-02-21 @ 19:52:47
URL: http://gunilladeluxe.blogspot.com
Postat av: Evis

Tack! Vad roligt att höra. Det har ju varit mer sorg än kläder ett tag, hoppas att det blir mindre sådant nu.

2012-02-21 @ 20:08:31
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Isis

Mycket snyggt!

2012-02-22 @ 17:58:04
URL: http://fortieswardrobe.blogspot.com/
Postat av: Kristina

...men vad fiffigt att hitta en så härlig ulltröja för inga pengar alls på herravdelningen!

Jag gillar verkligen den varma engelska looken med fair isle stickat, tweed och manchester sådär- nu drar jag på mig stövlarna och ser mig om på ägorna stil just som din nya tröja är! Kläder är för mig mkt en lek med identitet och roller.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0