Mina underbara vänner

Annaa brukar skriva bitskt och roligt om kvinnor som bloggar som alltid har så Underbara Vänner (med många utropstecken). Men mina vänner, förstår ni, de är verkligen underbara :) Och vanliga, med fel och brister. Men den senaste veckan har jag fått en hel hög fina presenter av mina vänner.

Först ut var Blåva Anna som gav mig de här fina hårblommorna från Belle Blossoms:



Jag har verkligen saknat en rent röd hårblomma, jag har bara vinröda och rosa. Och så fick jag dem bara för att Anna tyckte att de var fina och att jag behövde muntras upp.

Sen i onsdags var min gamla vän Sara Pertmann och hälsade på - hon hade lite mönsterjournaler och andra tidningar från 30- och 40-talen som hon tyckte passade bättre hemma hos mig. Hon använder sån't i sitt arbete som kostymör för film, men om behöver dem igen (eller någon annan tidsperiod) så kan hon ju titta hemma hos mig likaväl som att ha dem hemma. Tyckte hon, och vem är jag att invända?


Jag fick dessutom många meter bomullstyg från 40-talet som kom från hennes familj:


Det blir nog både en klänning och en blus och räcker till mer.

Sist fick jag igår en länk till en 362-sidors pdf av en postorderkatalog från 1941 av Lina. Som jag väl egentligen inte känner, vi har träffats lite på nätet. Det kommer att ta tid att gå igenom den.

När jag ändå är inne på mer immatriella saker så är jag glad för att min vän Billy Oblivion fick mig att äntligen lyssna på The Hollywood Brats, inte bara läsa om dem som inspiration för de tidiga punkbanden.

Så jag har mycket underbara vänner. Min man är också underbar förresten.

 

 


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Undrar om jag verkligen ska ta med mig de där skorna. Tänk om jag också blir underbar då!

2011-09-17 @ 16:50:59
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Jaa du, det är bäst att du aktar dig!

2011-09-17 @ 16:57:40
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Gunilla De luxe

Skönt att veta att det finns så underbara människor där ute, det är ju inte alltid man märker av dem i vardagen. Jag blev lite sotis på tyget, det är verkligen jättefint!

2011-09-18 @ 21:15:15
URL: http://gunilladeluxe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0