Hemma

Nu har jagåtervänt från Stockholm där jag var på en mycket trevlig konferens om historiker och materiell kultur på Armémuseum. Bodde gjorde jag hemma hos Annaa, så nu har jag sett den nya lägenheten och det omtalade båset :) Jättefint var det och trevligt hade vi, fast jag egentligen inte var där så mycket. Söndag anlände jag i spöregn framåt tjugo i elva och sen drack vi några pilsner och lyssnade på irländsk musik fram till tre eller så. Eftersom jag skulle upp halv åtta och därtill hade varit på medeltidsfest i Ulricehamn hela helgen så kan ni säkert förstå att jag var ganska trött på måndagen. Det höll genom hela konferensen och nästan hela midagen med vänner, men vid åtta var jag helt slut och började sjunka ihop i soffan på den indiska restaurang vi var på. Så då blev det "hem" till Sätra och lite te ihop med Annaa och hennes vän Akbar. Och framåt ett sov jag alldeles säkert. Sen var det konferens igen näst amorgon och så tågresna hem till Göteborg. Där körde vi in en kvart så att det bara tog två timmar och fyrtiofem minuter och det klagar jag inte över.
Och nu är det onsdag och jag har redan klarat av dagens första ärende - nämligen försäkringskassan.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Jag tyckte du var förvånansvärt pigg när du kom hem på måndagskvällen! Trevligt att ha dig här! Katterna är så glada att överkastet kom av så jag låter dem sova i dina lakan ett tag.

2011-10-12 @ 10:17:54
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Man ska glädja sina katter.

2011-10-12 @ 11:37:50
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0