Jag har köpt MASSOR av tyg

Min vän C, som av sjukdom (och ändrade intressen) har slutat sy historiska kläder, sålde ut en del av sitt tygförråd, hopkommet under cirka tjugofem år. Eftersom jag (hur underlgit det än kan verka när man vet hur sjuk jag är) är friskare än henne så har jag varit där ett antal timmar och hjälpt till att släpa fram oändliga mängder tyg. Detta ledde förstås dels till att jag hade första tjing, dels till rabatt på priset. Trots det handlade jag för inte mindre än 2900 kronor.  Så jag och Blåva Anna fick ta taxi hem från Hisingen i lördags, för att få hem allt.

Jag köpte faktiskt mest tyger som jag har tänkt använda till vanliga kläder, eftersom jag har så många historiska dräkter att jag inte behöver ha fler och nu tycker att det är roligare att sy saker som jag använder oftare än ett par gånger om året. Fast en del sån't köpte jag också.

Här är travarna med tyg:


Det översta tyget, som är en bomullstwill är alldeles för mörkt på bilden och det blå som är fem meter tunn kamgarnsull är också lite mörkt, annars är de gröna och det gräddvita rätt korrekt återgivna, i alla fall på mim skärm.


Här syns inte ens allt, eftersom det är travat i en fåtölj i väntan på att jag ska hitta någonstans att lägga in det. Det översta, förutom det bruna bandet, är bomull/syntet i diamantkypert, sen kommer mellanblått halvylle, rött mest ylle med krisstrecksränder, restbitar av ett rött halvylle som jag också har haft och har ett par restbitar av, lilarutig bomull, lila bomullssammet, halvylle i tallbarrsgrönt och rosarött, tunn fuskpäls i restbitar och mer rött. Sen fins en bit brunt tunt ylle, en bit turkos bomull/viskos och två rutiga ylletyger samt fyra meter bomullsdamast i mörkgrönt därunder någonstans också.

Kommentarer
Postat av: winiie

hej!

jag har också en tävling värde 500 kr

kolla :)

2011-12-04 @ 16:41:45
URL: http://winiiees.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Oj. Blir lite matt.

2011-12-05 @ 01:30:18
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Jag också faktiskt.

2011-12-05 @ 06:44:54
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0