Loppisfynd

I måndags när min man spelade brädspel med grannarna och deras vänner nästan hela dagen blev jag till slut så uttråkad att jag tog med den ena grannen (Blåva Anna) för att shoppa. Bara för att. Målet var (förutom Knapp-Carlsson, som alltid står på listan, främst Stadsmissionens butik Ebbe&Haldis på Vallgatan.
Egentligen var jag mest på jakt efter röda plastarmband och möjligen dito halsband, men jag kom hem med en jättekasse med saker:


Det grårandiga tyget verkar vara någons slags vaxad bomull och är en meter brett och nästan sex meter långt. Det blå-vit-röd-rutiga tyget är troligen ylle/polyster och räcker precis till en kjol som når nedanför knät. De svarta sandalerna är knappt använda och otroligt mjuka i skinnet (de har vaddering på insidan också, mamma brukar använda sådana), vilket tillsamamns med det faktum att alla skor var halva priset gjorde att jag kunde bortse från att jag egentligen inte tycker att det passar med svarta skor på sommaren. De bruna skorna är äldre och tilvlerkade i Tyskland. Precis den sortens skor som jag vill ha till min bruna och mintgröna ensemble i höst.

Armbanden är fina och röda, om än inte riktigt såna som jag tänkt mig och likör(?)glasen i grönt glas tycker jag är förtjusande. De invigdes på balkongen igår med en smula rosenlikör som min syster gjort.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Klart imponerad, jag skulle öht inte ha sett någonting i affären. Enda gången jag sett användbara skor på second hand var i storloppisbutiken här i centrum. Men de var förstås storlek 36. Annars ser jag bara rader av halvslitna par. Min mamma brukade också ha såna där, sandalerna alltså.

2011-08-04 @ 08:42:02
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Alltså mamma-sandaler :)

2011-08-04 @ 09:35:16
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Kristina

Haha haa! För mig blir det kassaR med loppisfynd. Jag ger mig iväg ganska förutsättningslöst.

Men idag fick jag med massor av sådant som funnits på min mentala köpelista: brödburk, DAM!betjänt, slaskhink till köket...f*n va bra jag är!

Postat av: Petra

åå de gröna glasen,,,ser hur god som helst ut att dricka i;)//Petra

2011-08-14 @ 20:01:21
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Evis

Dambetjänt - vad coolt!

2011-08-15 @ 08:40:29
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0