Uppdatering på stickningsfronten

Som ni kanske vet så håller jag på och stickar tröjan längst ner på den här sidan just nu. Jag har nu stickat ca två tredjedelar av den andra ärmen och när den är färdig återstår bara den ribbad kanten runt halsen, som stickas separat och sen sys fast och ett par stickade axelvaddar innan det är dags att montera. Fortsätter det att vara så här kallt finns det nog möjlighet att jag kommer att kunna ha den redan i vår, även om den relistiska planen var att det blir i höst.

I övrigt vill jag bara konstatera att det är spännande att gå från 80 till 158 maskor på ett varv.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Med tanke på tjockleken kan den ju kanske få rycka in som tehuva också. Till väldigt stora tekannor. Är jättenyfiken på slutresultatet!

2010-05-13 @ 12:26:35
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Ja, till någon kaffepanna i Försvarets storlek eller så, jag förutsätter att de rymmer sådär trettio liter.

2010-05-13 @ 15:25:45
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0