Ett underbart studiebesök

Egentligen var jag alldeles för trött för att göra något överhuvudtaget efter att ha flyttat hela helgen - min kropp håller inte för sådant. Men jobbet tar ju inte hänsyn till sådant, sådet vara bra att pallra sig iväg och arbeta. Det var ju tur då att det var ett sån't bra jobb just igår. Mina designstudenter och jag besökte nämligen Göteborgs Stadsmuseums magasin och fick under ledning av konservator Gunilla Andersson titta på ett urval av klädesplagg från 1760 till 1950.
Bland annat tittade vi på den här underbara balklänningen från ca 1900, en mansrock från 1760, ett par italienska pumps från tidigt 1960-tal med mycket spetsig tå, en sjömansdräkt från perioden rumt 1900, två klänningar från sent 1860-tal från olika samhällsklasser, men i samma stil och en svart kvarnhjulshatt med ett övermått av bladverk och gula rosenknoppar på.
Men jag var ju inte hemma förrän halv sex och däckade i sängen så fort jag ätit, vilket gav en konstig dygnsförskjutning när jag och maken packade upp coh drack en Kilkenny var fram till halv tolv.

Kommentarer
Postat av: cruella

Fantastiska kreationer - men hur funkar det att dansa med ett sådant överdådigt släp?

2010-03-30 @ 10:09:54
URL: http://minkammare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0