Alla kan lära (sig) steppa!

Det påstår i alla fall American-step institut i Malmö år 1942:



Nu är det som ni ser inte bara steppa utan andra former av dans som man enligt dem kan lära sig per korrespondens. Tillåt mig att vara lite tveksam till om detta verkligen är en lämplig metod att lära sig dansa på - jag är rädd att jag inte alls skulle kunna lära mig steppa per korrespondens. Men möjligen är jag undantaget som bekräftar regeln.

Inte heller att spela instrument verkar vara en idealisk kunskap att ta till sig på detta sätt, men uppenbarligen finns det de som menar att det funkar:

 


Just nu spelas: Karl Gerhard: "God afton, vackra mask"


Kommentarer
Postat av: anna

jag tycker det ser så roligt ut med steppdans!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0