Nummer fyra

Mitt första försök att följa listan är nummer fyra: "blanda respektlöst" Nu kanske det inte framstår som ohyggligt respektlöst att ha röda hängslen och blus med spetsar, men det hör i alla fall inte till vanligheterna och är inte något som setts under vare sig det riktiga 80-talet eller den 80-talsrevival som pågår, där hängslen är en del av stilen. Det brukar vara herrskjortor eller t-shirts. Likaså brukar det vara kängor och byxor till och inte kjol och snörskor med klack.
   Den här punkten är lite svår för mig, eftersom jag blandar rätt mycket i min stil redan från början, men därför valde jag att tänja lite på vad jag själv känner mig bekväm i istället, dvs hängslena, som jag inte gillar så mycket som jag trodde att jag skulle göra när jag köpte dem. Röda strumpor kan också ses som en respektlös blandning ihop med  svart kjol och blus, som ju är väldigt strikt, men för mig är det vardagsmat.


Blus: Egen design och sömnad
Hjärtörhängenn: Lindex
Hängslen: Glitter
Kjol: H&M
Strumpbyxor: KappAhl, som är de enda som har röda
tjocka strumpbyxor nu (utom Indiska, men de har bara
"one size fits no-one"



Just nu spelas: The Specials: "Friday night, Saturday morning"

Kommentarer
Postat av: Malin

Snyggt! Jag har inte riktigt kommit igång med listan än, men imorgon kanske...

2009-03-18 @ 20:25:14
URL: http://malinbloggen.blogspot.com
Postat av: Älvan

Indiskas strumpbyxor passar faktiskt mig. Mystiskt. One-size-fits-me?

2009-03-19 @ 09:45:47
URL: http://aelvan.blogspot.com
Postat av: Evis

Älvan: Så det är du! :)

2009-03-19 @ 09:53:40
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0