Mycket bättre bilder på Siris kollektion

Siris klasskamrat Jaqueline de Almeida Soares hittade mig via min bloggpost om bland annat hennes kollektion och skickade jättesnällt bilder som hennes pappa hade tagit från visningen (hon ska få mina kassa, ett inte alltför bra byte ;)). Så nu får ni se lite mer bilder där fler plagg syns och man får en liten inblick hur kollektionen såg ut som en helhet - alla modellerna hade likadan sminkning med röd ögonskugga och rött läppstift och därtill likadana röda lackskor.
   Som bonus får ni också en av mina bilder från Jaquelines kollektion, där jag tyvärr råkade missa de intressantaste plaggen - en byxdress och en väldigt fin klänning med nitar. Å andra sidan gillar jag verkligen Riot grrl-känslan i den jag lyckades få en bra bild på.

Kolla in koftan! Den är virkad i supertunt garn. Man ser också lite av lackdamaskerna.

Som synes kan man även se mig och Annaa, samt Annaas vän Gunilla.

En fladdrig klänning i silkeschiffong och den väldigt speciella jackan i ullcrepe.



Linnet är inte så här självlysande - blixt kan göra sådant - och är i sidencharmeuse. Byxorna hör till mina favoriter och syntes även på mina lite sämre bilder. Mössan och armvärmarna är också virkade.



Ett av Jaquelines nummer:



Bilderna är alltså från Nacka gymnasiums modevisning i torsdags, den 5/3, och är, utom den sista, tagna av Jaqueline de Almeida Soares pappa; den sista har jag tagit själv.  Jag kommer att visa mer bilder från Jaquelines och Amandlas kollektioner sen, och kanske något från de andra sen, om jag har tillräckligt bra bilder.


Just nu spelas: The Clash: "Lost in the supermarket"


Kommentarer
Postat av: Ullah

Lost in the supermarket, en av min Clash-favoriter.

2009-03-09 @ 11:08:27
URL: http://guld.blogsome.com
Postat av: Evis

Jag har nog egentligen tre riktiga favoriter, men får jag bara välja en är det "White man in Hammersmith Palais", utan tvivel.

2009-03-09 @ 11:36:49
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Ullah

Nu blir jag sugen på att lyssna på dem. Det var ett tag sen sist.

2009-03-09 @ 17:42:38
URL: http://guld.blogsome.com
Postat av: Anna

Shish så snyggt! Jag läser även Annaas blogg och har följt handsömmandet med stor nyfikenhet. Väldigt roligt att få se det färdiga resultatet också. Den tunnvirkade koftan är så snygg så jag flämtar!

2009-03-10 @ 09:54:41
Postat av: kajsa

Jag gillar de sista korta shortsen skarpt! Sådär retro, sailing och himlans fina med knappar.

2009-03-10 @ 13:27:11
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0