En orgie i prickigt

Och lite blommigt. Jag var alltså på Tygladan, en tygaffär (har lite inrednign och kläder också) på vägen mellan Vargön och Vänersborg. Trots att jag redan har metervis med tyg till klänningar till mig så köpte jag nio och en halv meter till. Och det hade kunnat bli mer, eftersom de hade både rött och mörkblått med vita prickar och ett mycket sött tyg med små jordgubbar på för 60 kr metern. Just att jag har så mycket bomullstyg hemma hindrade mig dock i viss mån och jag kom hem med tyg till två klänningar till mig, en till Maja, en blus och foder till en jacka till mig och 10 meter blått sicksackband.



Det ljusrosa är till Maja resten till mig. Det blommiga, som syns bättre nedan är en tunn fin bomull som ska användas till blus och foder (eller i alla fall slag) till jackan på min version av den här dräkten. Mitt mönster är tätare och inte likadana blommor, men det är i alla fall blommigt och i rätt färger.


Kommentarer
Postat av: Idun

gillar allt!! surprise :)

2009-07-11 @ 23:30:49
URL: http://www.metrobloggen.se/Idunsredapple

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0