En baskertant

Igår, på väg hem från radion, stannade jag till vid den mataffär där maken arbetar. Där försiggår just nu stora ombyggnader och alla som jobbar där är förstås tröttare och mer stressade än annars. Maken var inte ute på golvet, men jag såg honom när jag tittade in genom den lilla rutan i dörren till lagret. Han var just på väg bort och jag knackade för att påkalla hans uppmärksamhet och log vackert mot honom när han vände sig om och gick mot dörren. När han väl kommit ut och jag fått den puss jag kom dit för frågade jag honom om han hade sett att det var jag genom rutan: "Nä, jag såg bara att det var en baskertant", var svaret.
En baskertant alltså - jag tror att jag kan leva med att vara det.
(Bild på baskertanten ett par inlägg ner.)


Just nu spelas: New Order: "Senses" från Movement


Kommentarer
Postat av: annabanan

Basker är fint. Jag har en rosa jag fått av min pappa. Tyvärr har jag för stor skalle för att den ska passa =(

2009-01-30 @ 23:04:27
URL: http://annabanan.blogg.se/
Postat av: Ullah

Ja, de verkar ha det stressigt där. Hoppas det blir fint när det blir klart. Det har varit väldigt trångt fram till nu.

2009-01-30 @ 23:37:19
URL: http://guld.blogsome.com
Postat av: Ellie

Basker är fint, men tant kan jag absolut inte hålla med honom, fransk fashionista tycker jag. Kram Ellie

2009-01-31 @ 13:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0