Julfixande, ont och vintersolstånd

Dagarna går i värkens och julfixandets tecken. Detta innebär  t ex att det inte finns så mycket "outfits" att ta bilder på - jag har klänningen jag har ihop med den gula koftan på bilden från i lördags på mig, med midjeförkläde ibland.

Idag är det dock vintersolståndet så jag tänkte att jag i alla fall kan visa en bild från vintersolståndet vid Stonehenge, som jag hittade på nätet någonstans (går man ett år tillbaka kan man istället se ett foto från den innersta kammaren i stenåldernsmonumentet Newgrange i Irland).



Natten till idag och natten till imorgon är de längsta, på minuten lika långa, men sen vänder det.


Just nu spelas: Wendy Rule: "Singing to the bones" från World between worlds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0