Är du nöjd med din kropp?

På aftonbladets modesajt är dagens fråga "Är du nöjd med din kropp?" och det är ju en helt omöjlig fråga att svara på när det bara finns ja och nej som alternativ. Det är klart att jag inte är nöjd med att min kropp har reumatism, jag skulle vilja se den som är nöjd med att varje sekund ha riktigt ont, men svara man nej på en sån fråga så har man också sagt att man lider av sin hängiga mage, lilla byst, krokiga näsa eller vad det nu är och det gör jag ju inte. Det är klart att jag skulle vilja ha en mindre magvalk och en mer normalt formad bröstkorg men det ena vet jag precis vad jag ska göra åt (gå ner i vikt) och det andra går inte att ändra och är därför inget man rimligen kan gå runt och slösa energi på att vara missnöjd med.

Så svaret är nej: jag gillar inte att mitt immunförsvar angriper min egen kropp och bryter ner lederna.

Och ja: Jag mår inte dåligt över hur min kropp ser ut.

En sak att fundera över när man borde förbereda föreläsningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0