Sökes: svart vippig kjol

Jag känner ett starkt behov av en vid kjol som går strax nedanför knäet. Helst veckad mot en midjelinning eftersom kjolar veckade mot besparingar passar sämre på mig som har en stor skillnad mellan midje- och höftmått och dessutom högt placerade höftben så att det går ut väldigt mycket direkt från midjan. Men har jag sett någon sådan? Nä, det har jag inte. Gina Tricot har en trevlig i rött och marint men inte i svart - Lindex, H&M och Ellos har bara varianten med besparing som dessutom vanligen är mer a-formad än vippig.
Och något svart bomullstyg har jag inte; dels använder jag väldigt lite bomull, dels är svart normalt sett inte en av mina favortifärger.

Irriterad suck

Jag får väl lov att sätta mig och sy på något av alla de plagg mina barn behöver till årets medeltidsvecka.


Just nu spelas: The City Waites: "There was a Lass of Islington" från Pills to Purge Melancholy (snuskiga engelska sånger från 1700-talet)


Kommentarer
Postat av: svala

mitt förslag: köp den röda från gina tricot o färga den svart ;)

2008-05-21 @ 12:24:52
URL: http://svalaa.blogg.se/
Postat av: Evis

Smart idé. Ska övervägas, även om jag misstänker att mängden färg kostar lika mycket som den 1,2 meter tyg som krävs.

2008-05-21 @ 15:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0