Röda jeans

Såg på Expressens hemsida att H&M har röda squin-jeans nu. Det vill jag ha!

image744
Bild från www.expressen.se

Modellen passar mig hyfsat (de är lite för låga på mig med min långa överkropp, även grenen blir ju lång då), priset är utmärkt och jag känner att jag behöver mer röda kläder.
Jag har egentligen väldigt lite röda kläder - tänkte på det igår: att jag ville ha fler; jag har egentligen bara en klarröd kofta och en klarröd kortärmad blus och ett par toppar som drar åt vinrött. Helst vill jag ha en röd klänning, men röda jeans vore verkligen inte fel heller.

Kommentarer
Postat av: Blåva Anna

Det finns numera röda jeans på makeyourownjeans så om du vill ha ett par med högre midja så kan du beställa ihop med oss nästa gång.

2008-03-11 @ 13:17:52
Postat av: Sara

Men... korvskinn? Varför?

2008-03-11 @ 13:34:28
Postat av: Evis

De sitter ju inte som korvskinn på mig då, bara för att den modellen har det så behöver det ju inte göra det på alla. Du har väl sett hur mina sitter på på någon bild? Du är allt väldigt kräsen när det gäller jeans Sara: du gillar inte utsvängda eller bootcut eller stuprör :)

2008-03-11 @ 14:10:41
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Åldern!!!! De magiska 40 då man börjar flämta efter lite rött. Jag kastar mig i våldsamma konvulsioner på golvet.

Men visst är de snygga. Har läst lite idag i nåt gratismagasin man får med posten. Ena förståsigpåaren säger att det BARA är riktigt vida byxor och chinos som gäller i vår. Chinos tycks vara allt som är i beige bomullstyg och inte jeans, oftast fult. Andra säger att det är smala slacks och jeans som de här. Är det olika världar kanske????

2008-03-11 @ 15:40:12
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Evis

Konvulsera på - men det är ju iten som att starka färger är något nytt i min värld - jag har mer än min beskärda del av illrosa och har haft hemskt mycket orange i mina dagar. Jag tror att i mitt fall skulle det vara ett medelålderstecken om började klä mig i bara grått och svart.
Ingen aning om byxorna, men det är väl troligt - förståsigpåarna har ju hävdat att det som gäller är högmidjade utsvängda jeans rätt länge nu, men det verkar inte vara någon som vill ha dem, kanske smala jeans förespråkas av dem med mer realistisk syn på modet?

2008-03-11 @ 15:58:16
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Men de unga sk modebloggarna verkar köpa vanliga trista beige bomullsbyxor med klar tantvarning, min syster har haft såna de senaste 20 åren, i minut och parti under högljudda flämtningar och rop över hur fantastiskt snygga de är.

2008-03-11 @ 16:25:32
Postat av: Evis

Det väl med de beiga tantbyxorna som med så mycket annat "tantmode", det ser inte tantigt ut på 16-åringar, men vi andra ska akta oss väldigt noga. Jag har nog inte tänkt så mycket på byxor eftersom jag
använder dem så lite och när jag gör det är det jeans.

2008-03-11 @ 16:37:45
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Maritha

Rött är aldrig fel, så är det bara. Snart borde vädret vara bra nog för min nya röda sammetskappa som nästan får sambon att gråta.

2008-03-11 @ 17:07:28
Postat av: Annaa M

Stämmer, jag såg nu senast i Amelia ett reportage där Chinos utnämns till ett plagg "som klarar fler modesituationer än jeans". Jasså? Vilka då? På bilderna syns
de unga modellerna i just vanliga inte helt långa tunna raka bomullsbyxor som knappt har khakifärgen gemensamt med klassiska chinos som ju egentligen är en lite snyggare militärbyxa i ljus khaki. Inte en tunn slät dambyxa. Blir så trött!

Maritha; du är inte gammal nog för att få tantvarning när du klär dig i rött! Tantvarning utfärdas när någon som inte burit rött förut plötsligt runt 40 syns fingrande på röda plagg mumlande "lite färg piggar alltid upp".

2008-03-11 @ 17:51:06
Postat av: Evis

Det värsta är väl att jag kommer att börja mumla det i affärerna och sen skratta maniskt nu.

2008-03-11 @ 19:47:42
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Sara

Nja, jag är väldigt kräsen när det gäller mig själv, men inte lika mycket när det gäller andra. Petra gillar bootcut, och det är snyggt på henne. Skulle se hemskt ut på mig. Men falukorvs-röda tajta ger mig faktiskt bara en enda association, och den handlar inte om kläder.

2008-03-12 @ 00:13:34
Postat av: Evis

Jo, fast jag sa redan i inlägget att de satt _bra_ på mig och i mitt svar att de inte sitter som korvskinn på mig, då faller ju faktiskt korvskinnsargumentet.

2008-03-12 @ 10:35:42
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Sara

Jag reagerade mest på bilden, iofs.

2008-03-12 @ 23:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0