Lite besviken på John Galliano

Jag, som dyrkar marken där John Galliano går, blev lite besviken på honom nu under Paris modevecka. Jag visste först  inte riktigt varför; färgerna var där, de historiska referenserna var där, dvs allt det som gjorde mig helt extatisk förra hösten. Och, om man ska vara ärlig så var i alla fall hans egen kollektion full av alldeles utmärkta, bärbara plagg; men ändå blev jag lite besviken. Så kom jag på varför; det är så enkelt: han har hämtat sin inspiration från perioder som jag själv inte är så såld på: för Dior var det 60-tal med  små raka jackor och klänningar à la Jackie Kennedy, fast i starkare färger, och för hans eget märke var det 20-talet och Poirets haremsbyxor och tunikor och klänningar som jag aldrig varit sådär entusiastisk över. Jag uppskattar både färger, hantverk och skärning, men sådär bubblande extatisk som förra gången blir jag inte.

John Galliano:
image711
Bilder från style.com

Dior:
image712
Bilder från style.com

Kommentarer
Postat av: Jonna

Sov gott:)

2008-03-02 @ 22:38:20
URL: http://JONNAat.blogg.se
Postat av: Josefin

Dior's kollektion var suverän!

2008-03-02 @ 22:39:44
URL: http://josefinen.blogg.se
Postat av: Evis

Josefin: Det beror väl helt enkelt på vad man gillar - jag börjar bli lite trött på boxiga jackor med 3/4-ärm efter två säsonger nu.
Sen påverkas jag säkert av att det är en stil som är väldigt missklädsam om man har byst, för det har ju jag. Men jag älskar stylingen.
Jag gillar det han gjorde för sig själv bättre, för att det trots allt är lite kurvigare och har mjukare tyger.

2008-03-03 @ 07:01:45
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0