En sak som blivit bättre

Om man ser på samhället, och världen i stort så kan man ju se att det går käpprätt åt helvete. Därför är det så viktigt att ta tillvara de små glädjeämnena i livet. Som att det inte längre är nickel i örhängen, jeansknappar och liknande. Jag är nickellergisk och det har ända sen jag fick min allergi varit en så självklar del av mitt liv att jag knappt tänker på det. Men idag, när jag satt och skrev om 80-talets nickelhaltiga armband så slog det mig att jag suttit där i mina jeans, med jeansknappen mot huden i flera timmar, utan att det kliat eller jag fått utslag. Och då blev jag jätteglad; jag minns hur man antingen fick peta ner sin tröja i jeansen eller ha jättehöga underbyxor för att få tyg mellan sig och knappen - men inte mer!

image769


Tyvärr räcker det ju inte med att glädja sig åt de små sakerna, man måste också göra saker: som att åka kollektivt i stället för bil, om det nu finns någon kollektivtrafik där man bor, och aldrig köpa annat än KRAV-bananer. Om man ska köpa bananer alltså.


Just nu spelas: Iron Maiden:"Run to the Hills" från Number of the beast



Kommentarer
Postat av: kravbanansexpert

...och köp aldrig mer krav-bananer än du kan äta på en dag. de blir bruna i ett nafs.

2008-03-19 @ 12:55:45
URL: http://akirllu.blogg.se
Postat av: Evis

Våra brukar faktiskt hålla ett par dagar, beror väl på hur gröna de är från början antar jag.

2008-03-19 @ 13:13:29
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0