Skorna jag inte köpte

Idag har jag köpt kläder för 1500 spänn. Fast inte till mig - efter att Försäkringskassan i veckan sänkte min sjukpenninggrundande inkomst från 240 000 till 128 000 kommer jag att få ut cirka 2500 kronor i månaden i sjukersättning och sjukpenning (halvtid). Lägg då till min lön som ger strax under 5000 efter skatt så kan ni ju inse att några extravaganser kommer det inte att bli i fortsättningen (min man är butiksbiträde i en mataaffär - typiskt kvinnojobb med typisk kvinnolön). Nä, det var ridbyxor, ny ridhjälm och ett bra regnställ till ena dottern som inhandlades - ridbyxorna var sänkta till halva priset eftersom det är rea på Hööks och det gör ju att man har råd med högre kvalitet. Hööks ligger i Kållered, ungefär vid IKEA, så man fick ju sig en spårvagns- och bussutflykt också.
Väl därute passade jag dock på att titta i två styck lågprisskoaffärer: Bäckebol skor och Skopunkten och på båda ställena hittade jag skor jag hade velat ha om jag hade haft pengar över - och inte haft så många skor redan förstås. Det ena var ett par kängor av Conversetyp i lila fuskmocka och med gummidelarna i orange. Kostade 100 spänn och var riktigt snygga - de kändes dock egentligen mer som Annaa-skor för mig. Sen hittade jag ett par snygga, låga svarta pumps med dragkedja som dekoration på Skopunkten; jag hade tänkt visa en bild, men de fanns inte på hemsidan vilket väl innebär att jag hittade de sista fyra paren eller nåt. Just det retar mig lite, för jag hade tänkt kolla hur kassan såg ut den 27e och kanske köpa dem i alla fall, fast på Backaplan, för inte ens för oss är 149 kronor en enorm summa och det skulle vara kul att ha ett par finskor med lite lägre klack.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Usch usch, jag avstod från tag två betala för ett par på Vagabond igår. Ett par jag ville ha, precis som du beskriver lite finare skor med lägre klack, och egentligen kan säga att jag behövde, men två par hade varit lyx. så jag försökte hitta till Pojken i stället men misslyckades. Inte alla butiker för storlek 46 men den här gjorde, men jag vågade inte köpa.



Mig har de ju nollat. Känns lite scary.

2008-06-20 @ 01:10:59
URL: http://annaamattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0