Massa nya kläder

Igår kom alltså ett paket från Indien med en massa nya kläder. Bara ett plagg var till mig: ett par jeansshorts, men det är nästan lika roligt att titta på vad mina vänner/grannar Blåva Anna och Kristian har köpt (vi är inte vänner för att vi är grannar, vi är grannar för att vi är vänner och vill bo nära varandra).
Men nog snackat, här kommer bilderna.
Jeansshortsen; dels med en mer retro look, dels med t-shirt:



jag angav medvetet lite vidare lårvidd än jag har, eftersom jag ville att de skulle gå ut lite i nederkanten.

Så till bilderna på Anna och Kristian. Ett tema som återkommer i den här bloggen är att alla människor ser olika ut och detta gör att det ofta är svårt att hitta kläder som passar. Blåva Anna har samma "problem" som jag: lång överkropp och korta ben. Därtill har hon ännu längre grenlängd och extremt stor skillnad mellan midja och höft; jag har lite över 30 cm skillnad, jag kan inte ens föreställa mig vad hon har. Konfektionsjeans kan därför aldrig passa bra på henne, ens om det är stretch. Stretchjeansen från Make Your Own Jeans sitter däremot som gjutna.
Kristian har det omvända problemet: kortare överkropp och långa ben. Dessutom är han riktig smal, med markerad midja, smal höfter och breda axlar. Han kan normalt inte få tag i byxor som är tillräckligt långa, för att inte tala om tillräckligt smala.



Allt vi önskar nu är att Make Your Own Jeans, som alltså också gör kostymer är att de ska börja göra kostymer med tillhörande väst också. Kristian dansar Lindy Hop och har därför mer användning för tredelade kostymer än folk i allmänhet. Och ja, han ska ha en fluga i annan färg än svart till kostymen, men det är den enda han har nu.


Just nu spelas: Jerry Lee Lewis: "Crazy Arms"

Kommentarer
Postat av: ingela

Snygga shorts !



Wow, va billigt för en kostym. Skulle va nått för Jörgen det...

Fast kanske inte linnetyg ?

2008-06-25 @ 13:06:51
URL: http://ingelasmobil.blogg.se/
Postat av: Evis

Finns ylle också.

2008-06-25 @ 13:09:10
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Maritha

Jag har nästan precis samma kläder som du har på bild nummer två fast jag har en Live-tröja istället :)



Jag kanske skulle beställa lite jeans från Your Own Jeans eftersom jag vill ha ett par stuprör som sitter i midjan och inte nedanför och därför trycker upp allt fläsk i midjehöjd. mannen här hemma skulle inte heller må dåligt av lite nya byxor nu när hans midjemått börjar öka.

2008-06-25 @ 13:57:44
Postat av: Evis

Just det, att ha bycxor som gick upp i midjan var det jag ville ha också.

2008-06-25 @ 14:21:41
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: B-M

Vad blev jeansshortsen att kosta? Hur lång var levernstiden och vad kostade frakten? Är kvaliteten bra?

2008-06-25 @ 14:43:00
Postat av: Evis

Jag får be Blåva Anna svara på allt detta, eftersom hon dels har skött beställningarna, dels har använt sina jeans tillräckligt mycket för att ha bättre koll på kvaliteten. Mina jeans är ju också därifrån, men jag använder ju inte så byxor så ofta att jag kan göra någon riktig bedömning. Jeansshortsen kostar 35 dollar.

2008-06-25 @ 16:10:09
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: donnasandra

Mycket fina grejer ni köpt. Det syns så tydligt när det är skräddarsytt efter ens egna mått, det blir så mycket finare passform!

2008-06-26 @ 01:50:03
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: ullrika

Som karl är det sååå mycket lättare att hitta kläder som passar redan i den mängd olika standardstorlekar som erbjuds. Dessutom. Det finns många herrekiperingar (med duktiga tillhörande sömmerskor för perfekt passform). Hur vanligt är det med kvinnliga diton? I min stad finns inte nån. Turligt för mig är min man delaktig i en herrbutik så jag har tillgång till deras sömmerska; kommer knappt ihåg hur det var "förr i tiden", den med för långa brallor, för långa kavaj-ärmar och för vida skjortor.

2008-06-26 @ 19:00:18
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0