Snart är det dags

Just nu fixar vi det sista inför Medeltidsveckan; imorgon senast klockan halv nio ska bil och släp rulla ut från gården för en färd tvärs över landet till Oskarshamn. Medeltidsveckan är för mig en av årets verkliga höjdpunkter och en verklig konstant i tillvaron; i år blir det min fjortonde vecka.
Vi bor i tält, umgås med vänner och tar del av diverse händelser i de medeltidsföreningar jag/vi är medlemmar i. Här kan ni läsa om förra veckan, om ni vill och här är en bild på när min man och vår vän Björn lagar mat efter medeltida recept över öppen eld och Maja badar i en hink:



Jag står inne i vårt tält och tar bilden, så om ni vill se detta gigantiska härke får ni följa länken ovan.

Till skillnad mot en massa andra personer på semestern kommer jag inte att blogga från min semester, faktum är att jag inte kommer att vara i närheten av en dator utom när jag ska hålla mina föredrag på onsdagen. Mobilen, som jag trots allt äger kommer var med om vi skulle behöva ringa någon, men inte på - vill man mig något får man komma ut i lägret på tisdagen när det är öppet läger (då är det bra att ha sett tältet innan på bild, så att man hittar).


Just nu spelas: Iron Maiden: "Powerslave" från Powerslave

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Hoppas ni får det jättetrevligt! Trots att det är en värld som är väldigt långt borta från mig så har jag i alla fall större förståelse för det ni håller på med än de som en gång om året hänger på sig något medeltidsliknande (svart platsäck?) och drar omkring på Visbys gator. Jag skulle känna mig precis lika dum och utanför som på såna där fejkade medeltidsbanketter som säljs för dyra pengar till organisationer, företag och andra som ska ordna "en annorlunda fest". Oätlig mat och oätlig dryck till överpris och lekar som inte hade något med medeltid att göra var ju sammanfattningen (av andra) av den där som jag bojkottade på Öland för några år sedan.



(Nu trampar jag folk på tårna för jag har bekanta som gör just så där, dock tyg i stället för plast i kläderna, tror jag, men det får jag väl stå för) Och som sagt, hoppas ni får jättekul!

2008-07-31 @ 13:31:38
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Sassy

Medeltidsveckan verkar kul!



Haha, så du har också en gul katt? Min är en devon rex. Hatten köpte jag på H&M förra året.

2008-07-31 @ 20:58:56
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Evis

Min är en äkta bondkatt med fader okänd.

2008-07-31 @ 21:34:25
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0