Mera källarfynd

Träningsoverallsjackor i 70-talsmodell har ju varit inne ända sen början av 90-talet (man kan ju förstå att 80-talets modeller har svårt att komma tillbaka). Eftersom hela min familj utövade orientering så fanns frsrtås otroliga mängder träningsoveraller från 70- och 80-tal i källaren; byxorna hade resåren gått i men jackorna var fina. Vendela är också väldigt förtjust i grönt; så nu har hon inte mindre än två stycken träningsoverallsjackor från Främmestads IK att gå runt i. Hon är i en fas när hon har samma kläder på sig nästan jämt, så den blir mycket använd (jag hade en liknande fas i ungefär samma ålder; i mitt fall var det ett par gröna manchesterbyxor och en mossgrön slokhatt).

Som bonus får ni även systern, samt en del av bron i Nossebro.


Kommentarer
Postat av: Att ha det gott

Vilket TOPPEN fynd Guld värt nu

2008-07-22 @ 10:50:40
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Det tog ett tag för mig att acceptera när även mina flickor började köpa träningsjackor att ha till vardags. Ok för Äldsta men när även Mellan gjorde det, det var lite tungt...jag väntade mig något mer, eller snarare mindre main stream av henne. Det är ju plagg som jag aldrig haft en tanke på att bära. Jag köpte ju själv min första vanliga huvtröja för bara ett par år sedan! Men nu kan jag se med lite andra ögon, den passar Vendela väldigt bra jackan!

2008-07-22 @ 12:28:33
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Evis

Jag känner lite som du, men som sagt: man vänjer sig.

2008-07-22 @ 12:55:21
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0