Hittat tröjan

Jag tror att jag har lyckats hitta en stor och lös gråmelerad sweatshirt till mig nu: den här, från LaRedoute.
image501
Bild: www.laredoute.se


Den kostade 159 kronor i min storlek, så jag var ju tvungen att hitta något mer för att nå upp till beställningsgränsen. Och det var stört omöjligt. Eller jo, den där tröjan i merinoull som jag skrev om häromdagen gick till och med på rea nu, men efter att ha bränt nästan 1000 spänn på böcker i onsdags kände jag att jag inte riktigt hade råd med tröjor för över 300 spänn. Och jag hittade inget annat jag gillade tillräckligt mycket. Så det blev ett tvåpack leggings/långkalsonger till ena dottern - hon lever i såna nu: har dem under jeansen när hon går ut, enbart hemma och sover också i dem. Då behövs fler än ett par.


Just nu spelas: "Bamse och den lilla åsnan" på DVD; spännande ljudillustrationer.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Tänk att det ständigt blir så där! Har ju våndor med Josefssons för att jag vill åt de där väskorna. Jag köpte för resten länge pojkpyjamasar i flanell åt mina flickor på La Redoute, för några år sedan fanns faktiskt inte sådana att få tag på i butik i Sverige.

Bra film det där! Och fina ljud, som sagt.

2008-01-12 @ 14:35:02
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Evis

Vi kanske ska förska göra någon slags gemensam beställning på Josefssons? Jag är ju ute efter den där blå
klänningen med omlottringning. Lite opraktiskt när man inte är i samma stad förstås, men jag ska till Stockholm den 20/2.

2008-01-12 @ 14:57:47
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Maritha

Hur är storlekarna på La Redoute? Jag har hört lite gnäll om att de är små i storleken så man måste köpa en storlek större än vanligt, motsatsen till Bonaparte med andra ord där man alltid måste köpa en storlek mindre (minst).

2008-01-12 @ 19:45:13
Postat av: Annaa M

Maritha; på La Reodute säger man ju själva att deras storlekar är franska så de motsvarar en storlek mindre. Jag tycker inte det stämmer generellt, de är ungefär normala, gäller även skor. Däremot är det ju så att de har olika märken, och märken som vänder sig till en yngre kundkrets är ju som regel mindre i storlekarna.

2008-01-12 @ 20:23:16
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0