Tredimensionella dekorationer hos Giambattista Valli

Jag är väl inte överdrivet imponerad av Giambattista Vallis höstkollektion: det var liksom antingen konstigt eller tråkigt (mycket vanligt på modevisningar i allmänhet), men en sak gillade jag: hans tredimensionella dekorationer. Ibland bidrog de till det konstiga, men när de var som bäst tillförde de något väldigt intressant till annars rätt vanliga plagg. Just de här skulle jag absolut inte tacka nej till:

image706
Bilder: style.com
Helst vill jag ha den till vänster.

Just nu spelas: Sister Vanilla: "K to be lost" från Little Pop Rock



Kommentarer
Postat av: Maritha

jag gillar den röda i mitten, de andra ser konstiga ut över höfterna.

2008-02-29 @ 20:22:27
Postat av: Evis

Jag vet, det är lite det jag gillar.

2008-02-29 @ 22:31:49
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Sara

Min första reaktion blir "men herregud, sånt går ju inte att stryka öht!"

Min andra reaktion blir "men orka äga kläder som man måste släpa till och från kemtvätten."

2008-03-01 @ 12:00:38
Postat av: Evis

Det är ju inte sånt man har på sig så ofta direkt, inte med de applikationerna, därför är tvättbarheten lika viktig som för en balklänning - dvs inte speciellt viktig.

2008-03-01 @ 13:58:43
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Sara

Desto värre. Betala skitmycket för något man aldrig har användning för? Ovärt.

2008-03-01 @ 16:55:57
Postat av: Evis

Ha! Jag vet att du äger en balklänning! En sån använder man ju heller aldrig. Men poängen är att allt här i världen behöver inte bara vara utilitaristiskt, det kan vara bara vackert också och det kan räcka.

2008-03-01 @ 20:03:04
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0