Gjorde slag i saken

Tänkte bara tala om att jag gjorde slag i saken och beställden här klänningen från Haléns idag.

image633
Bild: www.halens.se

I korall, som på bilden. Egentligen hade jag tänkt vänta tills närmre sommaren, men med rabatten kom jag under lägsta beställningsnivå när jag beställde det jag egentligen var ute efter: en multilocktång, eller vad man ska kalla det. Den har tre olika storlekar på locktången, vilket är av betydelse för mig eftersom jag inte främst har tänkt använda den till att locka håret utan till att forma krås till mina 1500-talskläder efter att jag stärkt dem.
Den har också plattång som jag är tveksam till om jag behöver och krustång som jag inte behöver, eftersom jag har min kvar sen 80-talet. Om jag nu skulla vilja krusa håret. Det är förresten den enda elektriska hårpryl jag äger och någonsin har ägt; jag har inte ens en fön.


Just nu spelas: The Clash: "Revolution Rock" från London Calling


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Fan fan, tre grejer såg jag som jag ville ha på Haléns. Allt slutsålt i min storlek... När jag nu äntligen hittade något. Det ena var en ljusblå vid klänning så det var väl lika bra det. Men jag borde kanske kollat tidigare.

2008-02-13 @ 13:42:30
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Evis

Surt. Men det brukar ju komma igen; om det nu inte var höstrean förstås.

2008-02-13 @ 13:55:40
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Nope, där fanns det fortfarande pennkjolar kvar. Men det är ingen idé. Passar de i midjan är de för stora om höfterna, sitter de bra om höfterna finns det ingen chans att få ihop midjan. Kollade måttabellerna och det stämmer, är plaggen sydda efter de måtten så går det inte ihop. Nej nej, det är inte plaggen det är fel på!

Lustigt nog var den blå klänningen slut i stora storlekar men fanns kvar från 40 och nedåt. Många som dras med i villfarelsen alltså, att stora tygsjok passar bäst på dem som är större. Eller så köper man dem för att täcka över säkerhetsnålarna och resårbanden i kjollinningarna.

2008-02-13 @ 16:31:07
Postat av: ingela

Locktång/plattång är jättebra om man vill piffa upp håret. Iallafall mitt. Som du kan se på min blogg från några dagar sen...
Jag brukar tvätta håret på kvällen innan jobbet och då ser jag åt som på första bilden innan plattångsbehandling.
Hoppas du snart mår bättre !
Jag var förresten hos C&T i fredags och tittade på underverket...

2008-02-13 @ 21:32:20
URL: http://ingelasmobil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0