Löskrage, strumpbyxor och skor

Det var vad som behövdes för att det som just nu är min hemmaklädsel skulle bli något väldigt sött och inspirerat dels av MiuMiu, men mest av bloggare som Elinkan och Nanó.


Löskrage: köpt för fem år sen på Tradera, under min viktorianska period
Topp: H&M
Kjol: Hemmasydd
Strumpbyxor: Music Legs/SockDreams
Skor: Skopunkten


Fast mest tycker jag det påminner om vad som syntes i mammas sömnadstidningar i början av 80-talet, något som jag inte är positiv till - vi får se; antingen vänjer jag mig, eller så får väl spetskragarna ligga där i sin låda.

Kommentarer
Postat av: donnasandra

Jag tycker att det var riktigt fint med löskragen till! Skulle nog fungera bra till många andra färger som rosa och lila men till svart är det snyggt också...

2008-08-29 @ 12:52:52
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Annaa M

Nja, du har nog rätt, löskragar känns allt bra passé. Tror jag plockade bort från de där 80-talsplaggen också.



Har faktiskt en påse liggande här bredvid med riktigt gamla kragar som jag tog fram för att konstatera; nä. Mellan tittar inte ens åt dem, men hennes trendkänslighet ligger ju inte just åt det gulligt spetskantade hållet.

2008-08-29 @ 13:16:33
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Evis

I alla fall just såna här löskragar. De som MiuMiu visade är ju mer som Mary Quants lösa skjortkragar från 60-talet, och det blir en lite annan grej.

Jag har en krage i silkespets som jag skulle gissa är ungefär hundra år gammal - ska lägga upp en bild nå'n gång.

2008-08-29 @ 13:38:20
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Anne

Har nog kvar min löskrage nånstans,som jag gjorde sådär tjugo år sen,kanske ska leta upp den och kolla om den håller måttet.Nej,föresten det få nog vara,om jag minns rätt så var den inte så praktisk ha,man var tvungen att rätta till den hela tiden för att den skulle sitta rätt.

2008-08-29 @ 15:33:33
Postat av: mallis

tycker det var ganska fint.Strumpbyxorna är riktigt snygga!

2008-09-01 @ 19:07:25
URL: http://malliss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0