Sjutton och en halv meter tyg

Köpte jag som sagt i London. Merparten på den på alla sätt fantastiska affären Classic Textiles på Goldhawk Road i Shepherd's Bush. Ett ställe värt att besöka om man är ute efter dels siden till ett bra pris (ja, det är äkta siden), dels Liberty prints. Där köpte jag tre meter av ett förtjusande sådant för 5 pund/meter, dels fem meter vardera av mörkblått och vinrött sidenfoder. Jag vet inte vad jag ska ha det till, men det kommer jag nog på vad det lider. Inne på marknaden finns en hel del tygaffärer också och där köpte jag prickig bomull/polyester för 1 pund/meter - tre meter av det blå och en och en halv av det vita. Det blå ska bli en femtiotalsinspirerad sommarklänning och det vita vet jag inte, kanske en volang på det blå? Det fanns i andra färger också, men blått och vitt slår som bekant det mesta i mitt liv.

image849




Kommentarer
Postat av: Annaa M

Fint det där Liberty-tyget. Känner igen det! Längtar efter att i alla fall gå och peta lite på såna tyger.

2008-04-19 @ 18:17:06
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: ela

Hej på dig, hittade din sida i jagt på bra tygaffär i London ditt jag ska nästa vecka.

Vet itne om jag kan nå upp till 17m tyg, men något omkring 10 meter blir det säkert.

Ha det så bra / ela

2009-01-18 @ 19:03:28
URL: http://medcolour.blogspot.com/
Postat av: Evis

Så länge det är tunna tyger brukar det gå bra att få ner över tjugo meter i packningen - sammet är en helt annan sak :)

2009-01-18 @ 22:03:02
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0