Phillip Lim - en nyfunnen kärlek

Jag har ju redan skrivit om min kärlek till John Galliano och Alexander McQueen, två designers som ofta gör spektakulära kläder där inte ens ready-to-wearkollektionerna är speciellt lätt att bära om man har någon slags normalt liv. Inte för att man har råd heller förstås, men ändå.
Men jag gillar inte bara siden, skotskrutigt och svårburet; en nyfunnen kärlek är Phillip Lim vars höstkollektion är både snygg och lätt att inspireras av. Eftersom jag antar att ni, precis som jag, inte har vare sig råd eller lust att köpa exklusiva designerplagg är det just som inspiration jag ser dem: man kan kombinera på liknande sätt, försöka hitta saker i samma stil hos kedjorna eller till och med sy något liknande själv; den grå klänningen med röd blus under skulle jag kunna tänka mig att försöka sy, liksom den röda axelbandslösa.




Bilder från www.style.com


/Eva

PS. Ja, jag vet att vårkollektionerna redan visats, men det är ju nu det är höst.

Kommentarer
Postat av: Ellie

Jag delar din kärlek! :)

2007-11-17 @ 21:49:00
URL: http://citycatwalk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0