Marc by Marc Jacobs - inget är nytt under solen

I sin senaste vår/sommarkollektion bytte Marc Jacobs stil på sin underlinje "Marc by Marc Jacobs". Från att ha varit lite städat streetinfluerat gick till en stil inspirerad av bland annat 1960-talets flygvärdinnor. En modetidning kommenterade det, på ett positivt sätt ska tilläggas, som "tantigt". Och jag kan inte annat än hålla med. Studera dessa två klänningar: Den till vänster är Marc by Marc Jacobs Vår/sommar 2008, den till höger är Jörnett 1963 (20-serien).

image146 image147

Medge att de är lika!
Även om det är tantigt tycker jag faktiskt att det är fint och jag kommer naturligtvis att bära klänningen så fort vädret tillåter; det är en av mina favoritklänningar, som jag ärvt av min mormor. Det är också troligen min pappa som skurit till den, eftersom han jobbade som tillskärare där då. Däremot är det mer osäkert om det är mamma som sytt den, eftersom det finns fler sömmerskor än tillskärare på en syfabrik.

Jag kommer dock inte att bära en sån där ridhjälmsinspirerad hatt, för att den är ful, eller beiga strumpbyxor till, för då blir det för tantigt. Jag tänkte också undvika att knäa sådär fult när jag går.

/Eva

Kommentarer
Postat av: Linda

Vill du vinna presentkort på HM? Kolla in min blogg =)

2007-11-29 @ 15:34:53
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0