Klä dig som Madonna - 1985!

Ibland kanske man i alla fall skulle vilja klä sig som Madonna 1984-1985. Och inte ens i dessa dagar är det omöjligt. Det är klart det var lättare när H&M sålde rosa leopardmönstrade leggings under märket BoyToy (jag skojar inte, och vad mer: Jag har fotobevis), men med den rådande 80-talsrevivalen så kan man ju återigen hitta tunna armband och nitskärp i var och varannan butik.
image74
Skinnjacka: Josefssons. Alla de stora märkena har knuttejackor i år, men den här är på rea nu.
Nitskärp: Ellos, men det finns överallt.
Armband: H&M, finns även metallfärgade
Näthandskar: SockDreams, de här kommer från Leg Avenue
Bustier: Ellos. Ellos och Josefssons är alltid ett säkert kort när det gäller lite porriga underkläder, oavsett om det är modernt eller inte.
Tyllkjol: www.dansskor.se Trevligt litet företag i Bohuslän som levererar snabbt. Den finns även i svart och rött.
Peter Pan-stövlar: Duffy

Sen behöver man en hög halsband och möjligen en skinnkeps, vegamössa eller scarf knuten i rosett runt håret.

Nu är det här nästan lite för lite färg på det här collaget. Folk glömmer (förtränger?) gärna att 80-talet var ett väldigt färgglatt decennium; punkens färgexplosion hade introducerat neonfärgerna i mainstreammodet och bland syntharna frodades de bleka pastellerna.
Tro mig jag är mycket frestad. I synnerhet som jag redan äger kjolen (fast i svart, jag använde den under en finklänning i 50-talsstil).

/Eva

Kommentarer
Postat av: Emily

Bustiern var ju riktigt snygg :)

2007-11-23 @ 20:30:29
URL: http://verystylish.blogg.se
Postat av: Evis

Jo, det tycker jag också faktiskt. Däremot brukar köpta korsetliv funka dåligt på mig pga min stora byst och långa rygg.

2007-11-23 @ 20:33:11
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Maritha

Radband att ha runt halsen går att hitta för en billig penning på Tradera, där har jag köpt mina (men jag kör inte Madonna stuket).

2007-11-23 @ 21:42:45
Postat av: Maritha

Såg precis swingkjolen de har på www.dansskor.se, den var verkligen fin. Den vill jag ha :)

2007-11-24 @ 01:23:39
Postat av: Annaa M

Så fint...! Här funderar Dotter på att sälja av lite av sina tyllkjolar.

2007-11-24 @ 02:32:41
URL: http://www.omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0