Ett litet klipp

Såg rubriken "våga vägra rött" i någon tidning igår. Kan kanske med viss fördel kombineras med Marithas motto "våga vägra glitter" inför julens alla fester... Rött kan vara snyggt men inte med 10 - 100 andra röda klänningar.

Visst är det lite gräsligt när man t ex kommer till en personalfest innan jul och möts av ett helt hav av rött och guldglitter. Eller för all del svart och silver. Det senare brukar inträda strax efter jul. Var på nån sån där musikprisutdelning för några år sedan i januari. Kände mig så fin när jag gick hemifrån i svarta byxor och svart tunika, crepe med smala silverränder. Bläh! Visade sig när jag kom dit att alla som var lite äldre och inte hade ålsnäva jeans, stövlar och linnen hade klätt sig ungefär som jag. Kände mig så jättetant och lovade mig själv; aldrig mer svart och silver. Rött och guld har nog aldrig varit aktuellt.

Jag klippte sönder den där tunikan sen. Klippte av den lite på längden och klippte upp flikar till höften ungefär, det blev användbart för en utekväll.

Rätt ofta jag gör så med plagg som blivit omöjliga. Klipper lite i dem innan de går hädan. Det känns lite nytt för en eller två gånger och inte lika mycket att slänga bort på en gång. Jag kommer nog att klippa lite i paljettgrejen också.

Annaa/

Kommentarer
Postat av: Evis

Jag hade eventuellt tänkt få in både, silver, glitter, svart och rött till julfesten. Men då är det ju för att jag garanterat lär vara ensam om det; resten har ju jeans och tröja. Mitt tema för julfesten är dock alltid "amerikansk, tacky jul". Förra årets röda stay-ups med svandun och små klockor var en riktig hit. Eller hördes i alla fall väldigt väl när jag gick.

2007-11-29 @ 11:43:38
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Evis; ja ska man ändå slå till så kan man lika gärna göra det stort!

2007-11-29 @ 12:01:34
Postat av: Kimpa

Äh, man får ju ha vad man vill tycker jag :) Skitsamma om alla ser likadana ut, bara man trivs i det! :D

Ha en bra dag!

2007-11-29 @ 12:07:20
Postat av: Annaa M

Kimpa; men själva grejen var ju att jag inte trivdes! Jag hade inte förstått när jag stod där i mitt svarta och silver att alla andra också skulle ha det. Så tror jag faktiskt det är rätt ofta. Man tror man har något någorlunda unikt och så är man precis vanlig. Men sen vet jag förstås att det finns de som verkligen vill se likadana ut som alla andra.

2007-11-29 @ 12:33:48
Postat av: Evis

Det är förresten väldigt modigt av dig att klippa i dina kläder sådär; det vågar inte jag.

2007-11-29 @ 13:15:22
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0