Dansa i neon?

En annan sak jag grävde fram i barndomshemmet i helgen var dessa skor.

image9

Skor: Mycket gamla
Strumpor:
Green Knees från Sock Dreams


Ja, de är i neongrön satin.
Nej, jag har aldrig använt dem; jag fick dem av en tjej jag bodde inneboende hos min första månad i Göteborg, jag tror inte att hon heller hade använt dem.
Den huvudsakliga orsaken till att jag inte använde dem är att de var minst en storlek för stora, men dels verkar mina fötter ha växt, dels kan man ju ha sulor och/eller tjockare strumpor i.

Men nu kommer själva frågan: Vad kombinerar man neongröna skor i satin med?
Jag ser två olika tillvägagångssätt: 
Å ena sidan kan man klä sig i svart/grått i övrigt och låta skorna vara färgklicken.
Å andra sidan (som känns mer naturlig för mig, men inte nödvändigtvis rätt därför) kan man kombinera den med massa andra starka färger.

Eller: ska man, som antyddes av till mig närstående personer, faktiskt inte använda dem alls?

/Eva

Kommentarer
Postat av: Maritha

Klart du ska använda dem om du kan bära grönt, de är ju helt underbara. Jag skulle bära svart till, eller i ditt fall kanske grått är bättre, jag gillar att skapa skarpa kontraster.

Idag blir det svart poloklänning med en väldigt rosa sjal och hiskerliga rosa/lila strumpor (om jag skall citera min sambo).

2007-11-13 @ 08:50:23
Postat av: Evis

Jag letade reda på en vid vadlång svart kjol som jag tror kommer att göra sig bra till dem igår (och lagade den lite, den har fyra långa slitsar som behövde sys ihop/säkras på en del ställen. Min mörkgrå kofta från Zara blir nog bra till. Det blir riktigt 80-tal, nu skulle man bara haft en midjekort jacka till också :)

2007-11-13 @ 09:03:18
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Satin förekommer en del i höst. Vi såg rätt hiskliga exemplar från Vagabond igår på vinterskor med inslag av neonrosa satin. Den gröna färgen helt rätt, finns många läckra streetskor i höst med starkgröna inslag.

2007-11-13 @ 10:33:47
Postat av: Evis

De visade sig vara lite för platta för mina reumatiska fötter, så om någon vill ha dem är det bara att hojta till så ska vi nog lösa det.
Det är storlek 41.

2007-11-13 @ 12:26:52
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Amanda

vill gärna ha de där gröna döds sköna skorna!!
hur mkt vill du ha för dem?

2007-11-27 @ 19:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0