Bättre med kavaj

Igårkväll inspekterade jag ju min kompis Mickes nya kläder. Micke har normalt alltid jeans, t-shirt, dragkedjetröja typ ovanliga Adidas i grälla färger och mönster samt sneakers, många converse i varav några riktiga rariteter. Men nu sitter han alltså vid skrivbord på bank och tar emot kunder, täta välsminkade damer från Östermalm.

Slipsen var ok, välknuten till normal vit skjorta, byxor typ tunna kritstreck från H&M. Svart/grå/vita diagonalrutor, svart grundfärg. Kan man väl ha någon dag. Under kavajen eller så. Men jag hävdar alldeles bestämt att det enda plagg som funkar när man nu har dress code på jobbet är kavaj. Ingen bryr sig om att man går i samma snygga kavaj en hel vinter, men med bara ett par tröjor att växla mellan blir man snabbt "han i tröjan". Nu har jag rätt omfattande fobier mot diagonalrutade tröjframstyckten, det gör inte saken bättre.

Åh, jag hoppas han inte blev totalknäckt av mina goda råd. Jag går ju gärna med och provar kavajer!

Annaa/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0